Hoe ga je als agrariër om met marketing, bedrijfseconomie en gezondheidsclaims van eigen voedselproducten? In de Verdiepende Masterclass Verdienmodellen, Concepten en Korte Ketens krijgen 15 ondernemers een schat aan kennis en begeleiding om hun bedrijfsplan uit te werken. Agrariërs, beleidsmakers en erfbetreders kunnen zich nog aanmelden voor het gratis online ochtendprogramma.
Meld je aan voor de Masterclass en kijk de afgelopen sessies terug
De Verdiepende Masterclass is gestart in oktober 2021 en bestaat in totaal uit 7 maandelijkse bijeenkomsten. Er is een gratis online ochtendprogramma wat live te volgen is voor geïnteresseerde agrariërs, beleidsmakers en erfbetreders. In de middag volgen 15 ondernemers een exclusief programma waarin zij persoonlijke begeleiding krijgen bij hun bedrijfsplan.
Bedrijfseconomie
Welke mogelijkheden van investeren heb je en waar let een bank op bij financieringsaanvragen? Een knelpunt waar innovatieve ideeën op vast kunnen lopen is dat ze niet financierbaar worden geacht. In deze sessie gaf … van de Rabobank een presentatie over waar een financieringsaanvraag op getoetst wordt en hoe de bank in wil steken op nieuwe ontwikkelingen de komende jaren. Vanuit Alfa Accountants vertelde Henk Overbeek hoe zij vanuit het advieswezen ondernemers helpen om hun investeringsaanvragen te optimaliseren.
Marketing
In gesprek met de Coop en een digital marketing expert. Hoe verkoop je nou een product en hoe zoek je aansluiting bij klanten? Vanuit de Coop een zeer interessante presentatie over klantbenaderingen, trends in de markt en ontwikkelingen waar je als agrariër kansen in kunt pakken. Digital marketeer Wija Koers legde de deelnemende ondernemers langs de lat van online klantenbinding.
Data
Bij InfoSupport in Veenendaal vond de eerste bijeenkomst plaats, waar we meteen werden ondergedompeld in de enorme rol die ICT speelt in de keten. Het lijkt een groot en grijs gebied, maar het wordt de komende jaren steeds belangrijker en als ondernemer kan je daar vruchten van plukken. Meten is weten: Je kunt data gebruiken om je klant te leren kennen, logistiek in de afzetketen te verbeteren en de kwaliteit van je product te bewijzen. Experts van InfoSupport, Knooppunt Techniek en Rechtstreex presenteerden hun ervaringen met data in de keten en gingen met ondernemers in gesprek over de kansen hiervan voor hun eigen bedrijf.
De komende sessies gaan we in op gezondheidsclaims, samenwerkingsvormen en meervoudige waardecreaties. Meld je aan voor de gratis online ochtendsessies.